نمایش آثار هنری گالری تاتام[1] در فرودگاه پیترماریتزبورگ[2]

کمیته سرمایه مالی مسوندوزی[3] در مورد معرفی آثار هنری گالری به منظور تبلیغ مسوندوزی به مسافرانی که به فرودگاه پیترماریتزبورگ[4] می‌رسند، تصمیماتی گرفت.

آثار هنری از مجموعه گسترده گالری هنری تاتام ممکن است به زودی در فرودگاه پیترماریتزبورگ به نمایش گذاشته شود.

در جلسه اخیر، کمیته سرمایه مالی شهر در مورد معرفی آثار هنری گالری به منظور تبلیغ مسوندوزی به مسافرانی که به فرودگاه می‌رسند، بحث کرد.

مزی تبولا[5]، شهردار مسوندوزی، گفت که فرودگاه یک نقطه کلیدی برای ورود بازدیدکنندگان است، بنابراین موقعیت استراتژیکی برای نمایش آثار هنری خواهد بود.

"از آنجا که فرودگاه اولین نقطه تماس با شهر برای گردشگران است، کمیته سرمایه تصمیم گرفت از آن به عنوان یک مرکز استراتژیک استفاده کند تا بتوانیم آثار هنری خود را که بخشی از تنوع فرهنگی ما است، به نمایش بگذاریم."

"این بدان معنا نیست که هنر ما به هیچ وجه در معرض خطر است. در هیچ مرحله‌ای نشانه‌ای مبنی بر در معرض خطر بودن هنر ما وجود نداشته و یا قصد فروش این اثر فرهنگی و تاریخی را نداریم. همچنان که جشن تولد 185 سالگی شهر را آغاز می‌کنیم، بیایید تمام فرصت‌های تاریخی خود را بررسی کنیم و آنها را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم."

"در این مرحله، ما به دنبال ارائه برنامه‌ای در مورد نحوه نمایش برخی از آثار هنری در فرودگاه خود هستیم."

این گالری آثار هنرمندانی مانند لین راسل چادویک[6]، مجسمه‌ساز بریتانیایی، و والتر باتیس[7]، هنرمند سرشناس آفریقای جنوبی، را در خود جای داده است که بیشتر آثارش، بر هنر صخره‌ای آفریقایی و همچنین سایر اشکال بیان فرهنگ بومی متمرکز است.

نتوبکو مخیزه[8]، سخنگوی شهرداری، گفت که این گالری در حال حاضر تنها موزه هنری است که تحت مدیریت شهرداری است.

او گفت: "این موزه در سال 1903 تأسیس شد و بیش از 120 سال است که آثار هنری هنرمندان مختلف را به نمایش گذاشته و میزبان نمایشگاه‌های هنری بوده است. در ابتدا یک مجموعه استعماری داشت و پس از تحولات اخیر، به نحلی برای نشان دادن آثار هنرمندان و صنعتگران محلی تبدیل شد. مسائل مربوط به انطباق زیادی برای انتقال اثر هنری وجود خواهد داشت."

راس استراچان[9]، عضو کمیته امور مالی DA، گفت که ایده نمایش برخی آثار هنری در فرودگاه هم برای شهر و هم برای هنرمندان مفید خواهد بود.

استراچان گفت که گالری تاتام در سال 1903 شروع به کار کرد، بنابراین بسیاری از آثار موجود در این مجموعه مربوط به قبل از آن تاریخ است.

این یکی از مهم‌ترین موزه های هنری کشور است زیرا مجموعه متنوعی از آثار را به نمایش می‌گذارد.

او افزود: "نمایشگاه‌های دائمی وجود دارند که شامل آثار هنرمندان محلی و اروپایی است. این یکی از جواهرات تاریخی ما در این شهر است که باید از آن محافظت شده و به نمایش گذاشته شود."

او گفت که حزبش قبلاً خواستار تحقیق در مورد وضعیت بد گالری شده است.

"آن دسته از آثار هنری که به نمایش گذاشته نشده یا در خزانه نگهداری نمی‌شوند، باید در معرض دید قرار گیرند. کسانی که فرهنگ را درک می‌کنند، می‌دانند که رفتار با آثار هنری به صورتی که تا به حال حفظ شده‌اند، توهین آمیز است."

او گفت: "فرودگاه ما باید سفیر ما برای نمایش گردشگری و تاریخ ما باشد. ما بازدیدکنندگانی داریم که از سرتاسر جهان برای تماشای این آثار هنری می‌آیند و من نمی‌توانم مکانی بهتر از فرودگاه برای نمایش آثار هنری پیدا کنم."

تیناسونک نتومبلا[10]، عضو کمیته سرمایه توسعه پایدار IFP، گفت که اگرچه این موضوع در کمیته مطرح نشده است، اما این ایده خوب بود.

او گفت: "گالری چالش‌های خاص خود را دارد. نمایش آثار هنری در فرودگاه برای هنرمندان و شهر مفید خواهد بود."

منبع:

https://www.citizen.co.za/witness/news/pietermaritzburg/plan-to-display-tatham-gallery-artworks-at-pietermaritzburg-airport/


[1] Tatham Gallery

[2] Pietermaritzburg Airport

[3] Msunduzi: یکی از شهرهای استان کوازولوناتال، آفریقای جنوبی

[4] Pietermaritzburg Airport

[5] Mzi Thebolla

[6] Lynn Russel Chadwick

[7] Walter Battiss

[8] Ntobeko Mkhize

[9] Ross Strachan

[10] Thinasonke Ntombela

کد خبر 15932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =